Spisová a archivní služba u veřejnoprávních subjektů v roce 2019

Posluchači semináře budou seznámeni s aktuálním zněním zákona č. 205/2017 Sb.  a dalšími změnami v souvislosti s přijetím předpisu EU EIDAS. Seminář je určený veřejnoprávním subjektům – ÚSC a jimi založeným OSS a PO, školám, zdravotnickým zařízením, obchodním společnostem a družstvům, náboženským a odborovým organizacím a dalším.

metodik SOA Zámrsk

Líbal

 

PROGRAM:

Zaměstnanci, jednatelé, společníci i podnikatelé na všech úrovních po absolvování semináře získají přehled o povinnostech a právech od okamžiku uzavření závazkového vztahu až po prokazování v případě daňových a jiných kontrol. Je nezbytné, aby náležitosti dokladů byly v souladu se zákony a aby obsah odpovídal skutečnosti. Často odběratel nese odpovědnost za dodavatele. Stanovením pravidel ve vnitřních předpisech o oběhu účetních dokladů mohou odpovědné osoby zajistit správný postup.

I. část

  • Spisová služba ve světle aktuální legislativy ČR a tvorba vlastní normy
    • aplikace archivního zákona v praxi (aktuální znění zákona č. 205/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě)
    • využití vyhlášky č. 283/2014 Sb., kterou se mění vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v soukromoprávní sféře
    • zajištění důvěryhodnosti elektronických dokumentů z pohledu zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
    • ochrana osobních údajů v dokumentech pohledem obecného nařízení (GDPR) po 25. květnu 2018
    • spisová řád – co vše má interní směrnice obsahovat

II. část

  • Formy vedení spisové služby, rozdíly mezi nimi
    • příjem, evidence a označování dokumentů
      • podací deník, elektronický systém spisové služby
    • procesy správy dokumentů (od přijetí k jeho vyřízení)
      • oběh, schvalování, vyhotovování, odesílání
      • mimořádná situace ve spisové službě
        • kdy nastává, jak se postupuje
      • ukládání dokumentů
    • povinné náležitosti spisovny (pravidla pro ukládání dokumentů v analogové podobě)
    • spisovna jako součást elektronického systému spisové služby (pravidla pro ukládání dokumentů v elektronické podobě)
      • spisová rozluka – reorganizace, sloučení, rušení subjektu

III. část

  • Skartační řízení
    • komunikace se státním archivem (struktura archivů, jejich působnost)
    • příprava skartačního návrhu
    • elektronické skartační řízení
  • archivace dokumentů a jejich předání do archivu
    • likvidace dokumentů

III. část

  • Kontroly vedení spisové služby
    • časté chyby, příprava na ni

IV. část

  • Diskuze

Kurzovné:

  • 1.488,-Kč bez DPH| 1.800,-Kč vč. DPH
  • 2.810,-Kč bez DPH| 3.400,-Kč vč. DPH, cena pro 2 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu
  • 4.215,-Kč bez DPH| 5.100,-Kč vč. DPH, cena pro 3 účastníky z jedné společnosti na jednom kurzu
  • Kurzovné zahrnuje: lektorné, školicí materiály, coffee break

Dle potvrzeného memoranda s KA ČR máme povolení školit auditory, kterým bude toto školení započítáváno v rámci povinného proškolování.

Pro členy Svazu účetních a členy Komory certifikovaných účetních poskytujeme slevu ve výši 100,- Kč.


Přihlášení na seminář



Pole označena * jsou povinná.